poniedziałek, 20 października 2014

Ogórki w musztardzie :




Ogórki w zalewie musztardowej z octem od dawna królują na stołach w mojej rodzinie i są uwielbiane przez dorosłą część rodziny, świetnie współgrają z różnymi rodzajami mięs, wędlin i serów
Spróbujecie to się przekonacie jakie są w rzeczywistości, ja oczywiście gorąco zachęcam do wypróbowania.
Tak przygotowane ogórki powinny zachwycić podniebienia osób które uwielbiają nie co ostre smaki.


Do przygotowania zalewy potrzebujemy:



5 szklanek wody


1 szklanka octu 10%


4 łyżki cukru


1 łyżka soli


4 łyżki musztardy ( ja dodałam musztardę rosyjską)


kilka ziaren pieprzu


2 listki laurowe


Całą tą miksturę mieszamy i zagotowujemy.



Nim zawekujemy ogórki należy je:


dokładnie oczyścić i przepłukać


ogórki kroimy na 4 części i tak przygotowane ogórki przekładamy do sparzonych słoików i zalewamy przestudzoną zalewą, dobrze zakręcamy i przechodzimy do pasteryzowania


kuchenną szmatkę kładziemy na samym dnie obszernego garnka (ma to uchronić przed pęknięciami słoików), kładziemy słoiki które zalewamy gorącą wodą, tak by sięgała około 2-4 cm poniżej wieczka słoika, gotujemy 20 minut



Już po trzech dniach ogórki są gotowe do posmakowania, życzę smacznego.

2 komentarze:

  1. moja mama robiła podobne:) zawsze za nimi przepadałam:) wygladają apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i polecam się na przyszłość :-)

      Usuń