niedziela, 26 stycznia 2014

Jak i czym zagęścić sos? dobre rady:



Dzisiaj do niedzielnego obiadku postanowiłam zrobić sos i natychmiastowo wpadł mi do głowy pomysł by opisać Wam w jaki sposób i czym można zagęścić sos, by powstała pożądana konsystencja sosu.
Zapewne niejedna młoda gospodyni zadaje sobie pytanie, jak i czym zagęścić sos?
Napiszę Wam czym ja zagęszczam ugotowane sosy i podpowiem jakie są inne techniki zagęszczania pysznego sosu.
Ja przeważnie zagęszczam swoje sosy, przy użyciu mąki pszennej bądź ziemniaczanej.
Robię to tak: do szklanki wsypuję czubatą łyżkę mąki i zalewam zimną wodą do połowy, energicznie mieszam widelcem zawartość szklanki, by nie było grudek, gdy już dobrze wymieszam mieszankę wody z mąką, powolutku wlewam miksturę do sosu, cały czas mieszając i doprowadzam sos do wrzenia.






Pamiętaj im więcej dodasz mąki tym gęstszy będzie sos!

Powszechnie znane są również inne sposoby:

Świetną metodą do zagęszczenia sosu, jest wsypanie około łyżki bułki tartej do gotującego się sosu( ja jednak robię to na wyczucie,wsypując bułkę i obserwuję jak sos się zagęszcza), świetny sposób, polecam!

Gotując sos, można zastosować metodę odparowania, czyli dusimy sos na małym ogniu pod przykryciem do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji, dzięki tej metodzie unikniemy korzystania z zagęszczaczy takich jak mąka, bułka tarta i innych.

Mam nadzieję że któraś z tych metod znajdzie zastosowanie w Waszej kuchni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz